zaterdag 21 juni 2014

Midden in de nacht

Daar lig ik dan in bed. Midden in de nacht. Ik kan niet slapen. Er spoken zoveel gedachten door mijn hoofd. Ik ben net begonnen met bepaalde medicijnen voor mijn ADD, wat een week geleden gediagnostiseerd is, en ik heb erg veel last van de bijwerkingen. Niet kunnen slapen is hier een van. Ik moet morgen vrij op tijd opstaan, omdat ik morgen met mijn moeder en mijn zus naar Amsterdam ga. We gaan naar de IJ-hallen, naar een hele grote vlooienmarkt. Ik heb er wel echt heel erg zin in, ik hoop uiteraard wel dat ik een beetje uitgeslapen ben. Ik heb echt zin om tussen LP's en boeken te kijken. Dat zijn echt mijn favoriete dingen op zo'n markt.




Ook denk ik op dit moment aan mijn toekomst. Dit klinkt misschien wel heel ernstig, maar zo bedoel ik het uiteraard niet. Ik denk er weleens over na. Zal ik ooit trouwen, bijvoorbeeld? Eerlijk gezegd hoop ik het wel. Ik heb nu geen relatie, maar het lijkt me soms best leuk om een relatie te hebben. Eerlijk gezegd ben ik er wel het grootste gedeelte van de tijd blij mee dat ik geen vriend heb. Ik heb namelijk alle vrijheid en ik hoef me tegenover niemand te verantwoorden. Zal ik deze studie afronden? Waar ga ik later werken? Zal ik ooit kinderen krijgen? Eerlijk gezegd weet ik niet of ik kinderen wil... Ik vind kinderen echt zo irritant. Het werken bij de Action, is daar niet echt bevorderlijk voor. Al die krijsende kinderen. Ik ga me er alleen maar meer aan ergeren.

Ik denk ook na over volgend jaar. Volgend jaar begin ik weer met mijn opleiding. Ik hoop heel erg dat het deze keer wel goed gaat. Gelukkig weet ik nu de oorzaak van de problemen die eerder optraden, namelijk ADD. Ik ben wel bang dat ik weer word opgeslokt door mijn studie, dat ik nergens anders meer mee bezig ben. Ik ga in september maar gewoon beginnen, en dan zie ik wel. Ik zie wel wat er op mijn pad komt en hoe het gaat.

Ik denk ook na over mijn dromen en ambities. Een grote droom van mij is om ooit in een musical te spelen. En dan niet de schoolmusical in groep 8, maar een echte musical. Soldaat van Oranje, Les Misérables, the Phantom of the Opera. Ik weet niet of dit ooit waar gaat worden, maar ik ben van plan om misschien op musicalles te gaan. Het lijkt me zo gaaf. Ik vind zingen en acteren leuk. Zingen kan ik ook wel goed, al zeg ik het zelf, maar acteren heb ik nooit echt gedaan. Misschien komt deze droom uit, misschien niet.

Ook wil ik graag reizen. Heel veel reizen. Overal heen. Ik zou ook zo graag gaan backpacken in Zuid-Amerika, maar het is gewoon niet veilig om daar als vrouw alleen rond te lopen. Op een of andere manier trekken dat soort dingen mij zo. Net zoals dat ik ergens heen wil gaan liften. Het lijkt me zo leuk! Ook heb ik sterk de behoefte om alleen op vakantie te gaan. Niet met een groepsreis of iets dergelijks, maar echt alleen alleen. Heerlijk lijkt me dat. Ik wil nog zoveel van de wereld zien. Ook nog van Europa. Ik wil nog zo graag naar allerlei landen binnen Europa toe, maar ook buiten Europa, uiteraard. Zoals India lijkt me prachtig. Of Argentinië lijkt me zo mooi, maar beter maak ik eerst mijn opleiding af en ga ik lekker centjes verdienen, want zonder geld, kom je niet ver meer tegenwoordig!

Deze post is net zo ongeorganiseerd als de vorige, maar ik heb alleen maar geschreven, niet echt nagedacht of iets nagekeken. Ik schrijf het nu en ik gooi het ook meteen online. Nou, ik ga nu proberen te slapen, welterusten, tot de volgende keer!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen