woensdag 3 september 2014

Muziek, muziek, muziek! Mijn favorieten op dit moment

Ik wilde wel weer eens over mijn favoriete muziek van dit moment schrijven. Ik heb dit helemaal aan het begin van mijn blog een keer gedaan, nog in het Engels toen, en nu wil ik het nog eens doen. Mijn favoriete muziek verandert veel. Ik luister erg veel naar muziek en mijn favorietjes veranderen vaak. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om hier wat van te zien.



Ten eerste wil ik mijn favoriete website om muziek te luisteren met jullie delen. Namelijk www.grooveshark.com. Dit is een website waar je gratis muziek kunt luisteren, zonder enige reclame, en het is legaal. Wat hebben we nog meer nodig?! Je kunt hier verschillende afspeellijsten maken en deze kun je dan op Shuffle zetten en zo alles afspelen, of een bepaalde volgorde aanhouden, het is een heel handige website en ik gebruik het al een aantal jaar.

Ik luister de laatste tijd heel veel muziek van Les Misérables, van de film die in 2012 is uitgekomen en ook van 'echte' Broadway musicals. Mijn grootste favorieten hiervan zijn wel 'Do you hear the people sing' en 'Red and black.' Ik moet hierbij ook wel zeggen dat ik de Enjolras, die charmante jongeman met de blonde krullen ook wel zeer aantrekkelijk en geweldig vind.







Het nummer 'Don't cry for me Argentina' vind ik ook ontzettend mooi, met name de versie van Nicole Scherzinger. Zij verraste me zo toen ik deze video voor het eerst zag. Ik dacht echt whuaaaaat, is dat Nicole, van de freaking Pussycat Dolls?! Waarom doet ze dát, terwijl ze dìt kan! Ik heb het drie keer gekeken of het echt Nicole was, en ja, het is haar, en ze is ge-wel-dig hier. Wat een stem. In een woord: Wauw. 



En het volgende nummer wat ik graag wil delen is weer een cover, weer van een musical, sorry mensen, maar dit is nu eenmaal mijn iet wat uit de hand gelopen obsessie. Dit is een video van een groep jonge mannen die mee deden aan het programma British Got Talent. Toen ik hun auditie had gezien was ik al zo onder de indruk, vooral vanwege het feit dat ze nog maar zo kort bij elkaar zijn. Ze kwamen met iets vernieuwend, iets origineels. Het was niet 'just another boyband,' maar zij hadden iets geweldigs gecreëerd. Dit is de band Collabro met 'Bring him home,' van Les Misérables. 


Het volgende wat ik met jullie wil delen is een nummer van Gary Barlow. Ik vind hem echt een hele mooie stem hebben, heel warm, en niet te vergeten is hij live ook echt heel erg goed. Hij heeft onlangs (een aantal maand geleden) een nieuw nummer uitgebracht, een nummer waar ik meteen vrolijk van word als ik er naar luister. Het nummer heet 'Let me go.' Ik vind de clip ook nog eens heel erg leuk om naar te kijken. 



En dan het laatste wat ik met jullie wil delen is een nummer van Rihanna, en dan een cover (ja sorry!) van Lindsey Stirling. Lindsey is een violiste die echt ontzettend goed kan spelen. Ik vind hier van de video ook weer prachtig, ze danst en speelt met de kinderen, en hoe blij ze er van worden. Ook is de muziek deels gemaakt door de mensen daar, en dat is wel echt een gave toevoeging. 



Dit waren mijn muziek-favorieten van dit moment! Ik hoop dat jullie het leuk vonden. En wat zijn jullie favoriete liedjes van dit moment? 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen